Thailand Browsing!

Me and cousin Teny...

My Sweet Sister...

Ni pula sewaktu aku menunggu LRT di Sukhumvit, hendak pergi ke MBK. Lalu menaiki teksi ke stesen bas untuk pergi ke Saraburi di mana beberapa orang saudara mara aku menetap. Jangan tak tahu...


Ni adalah antara gambar favourite saya. Untuk pengetahuan semua, ni adalah antara gambar yang diambil di tepi sungai Chao Phraya (Menam Chao Phraya), salah satu tempat yang amat popular di Thailand.

Saya berpeluang menaiki bot menyusuri sungai ini, yang akhirnya membuatkan saya dan kakak saya yang sudah lebih 7 tahun menetap di Thailand sesat! Tetapi, oleh kerana kakak saya boleh berbahasa Thai, kami tidak mempunyai masalah untuk mencari jalan balik.

Apa yang menarik di sepanjang sungai ini adalah binaan tokong yang sangat unik binaannya. Tokong ataupun temple-temple itu bagi saya adalah unik kerana dibina dengan ukiran yang menarik dan dihiasi dengan batu-batu yang seperti emas dan permata (tak pasti sangat)



This is a photo of mine taken while during my trip to Thailand. Behind is the King's Park Museum, where all the king's valuable things were being displayed, from the highness childhood until appointed on being the king of Thailand.

I don't remember what's the name but I do remember that, when we were at the Cinema one time, I was shock when my sister asked me to stand when the King's Song were being played. That's explain why Thai are very loyal to their king. It's because, Thailand were among the country in the world that still practices monarchy. Nevertheless, I think Thailand is a very interesting place to visit.

Comments