Selongkar Tu Barait...

Malangnya barait saya tidak kosong. Ada banyak barang di sana. Ada barang jahat, ada juga yang kita panggil barang2 bagus. Yalah, sudah nama dia barait. Bikin simpan barang. Jadi, saya ingin juga menegur pendapat orang yang bercakap2 pasal valentine yang seolah2 mengatakan bahawa valentine ini hanya untuk orang yang bercinta. Pada masa itulah hantar bunga, cokelat, gula2 etc pada kesayangan kita. Bagus tu. Bagus sekali dan dua kali. Tiga empat kali pun bagus juga.

Soalan saya, jadi tidak istimewaka hantar bunga, cokelat, gula2 etc kalau kena bagi bukan pada valentine? Yalah, kalau ikut formaliti, bagus juga ada hari kasih sayang ini. Macam satu tarikh keramatlah untuk orang2 yang bercinta.

Tapi bila saya selongkar2 barait saya, saya dapat satu benda. Valentine is similarly to love and it's indeed a celebration of love. The why so narrow the thinking? Celebrate it with everyone you love. Bukan pada kekasih ja, tapi pada parents kita, pada adik beradik kita, kazen2 kita, pada sahabat jauh dan dekat kita, pada kawan2 kerja kita even kita punya binatang peliharaan (hahahaha)...

Oleh yang demikian, marilah kita menyambut valentine bersama. Bukan hari ini ja tapi setiap hari.

Have A Love-cherished Valentine

Comments

Anonymous said…
Butul tu bro.. kasih adalah anugerah Tuhan dan patut dirayakan setiap hari :D
Ned Pungawon said…
hahahhaha.. nah, dengar kamu c oiga cakap... kisah orang berpengalaman... hehehe